Tuesday 15 May 2012

mAnA Aku?


Sungguh aku risaukan diri aku yang seolah-olah tak risaukan apa-apa. How can I stand on this situation? What kind of antidote can make my life feel better and looks normal? Aku dah senaraikan eseimen yang semuanya membunuh akal dan tenaga aku. Tapi aku melihatnya hanya aksara kosong yang bercantum antara satu sama lain lalu membentuk urutan perkataan yang bermakna. Tapi kemana makna yang ada dalam deretan aksara itu? Aku sesat. Aku hilang punca. Aku bukan manusia seperti mereka. Kenapa dengan aku? Kenapa aku terlalu senang dengan lambakan tugasan itu? Ya, mereka dengar aku tension. Tapi mereka tak tahu otak aku kosong. Yang terkeluar dari mulut aku cuma perkataan yang sepatutnya aku ucap seperti mereka. Fake it until u makes it. Thanx adik sebab ‘kenalkan’ aku dengan ayat tu. Yes, I fake it! But I don’t know until when I should be like this. I can’t make it babe! I CAN’T! It seems like to kill myself..my spirit..my hopes..my life actually. Oh God…please bless my journey. Please give me the way that I should go. Apa aku sudah tak ada rasa? Apa benar hati kering itu wujud dan itu ada pada aku? Apa benar aku hanya berserah? Apa semua ini? Ya, aku menangis. Aku ada rasa sebak. Aku ada rasa rindu..sayang..cinta..suka..menyampah..tapi kenapa semuanya macam palsu? Aku menipu diri sendiri? Atau ego? Inikah ego? Ya Allah…aku buntu. Tolonglah kembalikan rasa yang selayaknya aku rasa saat ini. Aku penat menangis tanpa sebab. Aku takut meratap tanpa rasa. Aku risau tiada kerisauan dalam diri aku tentang itu….di mana aku sebenarnya?

No comments:

Post a Comment