Friday 27 August 2010

insyaAllah...

dia sangat sedih ketika ini...
sedih yang teramat sangat...
aku tahu...
tapi aku tak boleh...
aku tak boleh bersama dengan dia...
kalau dia dekat...
aku akan ada dengan dia...
aku akan tenangkan dia...
walaupun aku tahu tak semudah itu...
tapi aku tahu...
aku perlu buat begitu...
jauh disudut hati aku mengharap...
dia tahu apa yang dia buat...
sahabat...
jangan buat perkara yang salah...
kau kena kuatkan diri...
aku akan cuba ada untuk kau...
aku tak suka kau macam ni...
aku tak suka hal ni jadi...
sebab aku tahu kau sayang dia sangat2...
aku tahu kau tak sanggup hilang dia...
maaf atas fikiran aku yang menduga sebelum ni...
ia benar-benar terjadi...
maafkan aku,sahabat...
bukan meminta tapi itu takdirnya...
aku gembira dengan kebahagiaan kau...
aku sedih dengan kedukaan kau...
aku tak berfungsi sepenuhnya sebagai seorang kawan...
aku hanya mampu berdoa...
kebahagiaanmu,sahabat...
aku sayang kau...
aku nak tengok senyuman kau...
tapi seakan sukar bersinar lagi...
tabahlah wahai sahabat...
mungkin dia terbaik pada kau...
tapi bukan terbaik yang ditakdirkan untuk kau...
sahabat...
aku berharap agar jodoh kalian berpanjangan...
aku tahu...
dugaan ni menyakitkan...
percaya Allah...
kau akan tenang...
insyaAllah.

No comments:

Post a Comment